לשיחה עם נציג
תפריט

טיח תרמי הוא סוג מיוחד של טיח, מיוצר על ידי הוספה של קלקר (או כדוריות פוליאוריטן מוקצף בשמן המקצועי) לתוך תערובת הטיח. אלה יוצרות שכבת אוויר כלוא בתוך הטיח, היוצר שכבת בידוד אחידה ויעילה מפני קור וחום לאורך הקיר. תפקידו ליצור שכבת בידוד תרמי בין חלל הבית הפנימי לבין הסביבה החיצונית. בידוד תרמי הוא לא מושג חדש, אבל הטכנולוגיה הייחודית של טיח טרמי יוצרת עניין סביב החומר ובצדק.

טיח תרמי - מה חשוב לדעת עליו?

איך משתמשים בטיח תרמי?

  • ניתן לרכוש תערובת מוכנה של טיח תרמי, להוסיף אליה מים ולערבב לפי הוראות היצרן.
  • ניתן ליישם טיח טרמי באופן ידני (מריחה) או ממוכן (התזה), על גבי משטחים שונים, כמו קירות פנים וקירות חוץ, קירות ממ"ד ועוד.
  • יש ליישם את החומר ולהכין אותו לפי הוראות היצרן ובהתאם למשטח עליו מיישמים את הטיח.
  • אם רוצים לקבל אפקט מקסימלי של איטום עם טיח תרמי, מומלץ ליישם אותו במקביל – על הקירות החיצוניים וגם על הקירות הפנימיים.
  • ניתן ליישם גם בממ"ד תוך ביצוע אשפרה בהתאם להוראות יצרן החומר.

מתי מיישמים טיח תרמי?

יישום טיח תרמי נעשה בין שתי שכבות אחרות של חומרים. השכבה הראשונה – שכבת ההרבצה, היא זו שמכסה את קיר הבטון ומספקת בסיס לטיח.

לאחריה מיישמים את הטיח ולאחר מכן מיישמים שכבה שלישית – שכבת הגמר, המיועדת ליצירת האפקט הוויזואלי הרצוי.

יתרונות טיח תרמי

היתרון הבולט ביותר של טיח תרמי הוא התרומה המשמעותית שלו לרמת הבידוד של המשטחים השונים בבית. הבידוד התרמי שמספק טיח תרמי מאפשר חיסכון משמעותי בהוצאות חשמל, טמפרטורה נעימה יותר בחלל הבית ועוד. למעשה, ככל שמיישמים שכבת טיח טרמי עבה יותר, כך ניכרת יותר ההשפעה שלו (יש כמובן להתייחס למצוין בהוראות היצרן לגבי עוביים ליישום). 

בנוסף, אופן היישום וההכנה שלו אינו שונה כמעט בהשוואה לשימוש והכנה של סוגי טיח אחרים.

ניתן לשלב בטיח גם סיבי צמר סלעים, להוספת אפקט בידוד אקוסטי על אפקט הבידוד התרמי. ניתן להשתמש בטיח תרמי גם תוך שילוב אמצעי בידוד נוספים, כמו לוחות מבודדים וכן הלאה.

טיח תרמי 400 הוא דוגמה מצוינת לתערובת טיח מוכנה לשימוש לאחר הוספת מים, מוצר בעל תו ירוק, נוח ופשוט ליישום, מיועד לשימוש פנימי וחיצוני לכלל סוגי המבנים ואפילו ניתן ליישום בממ"ד. 

עוד יכול לעניין אתכם:

לסיכום, יש יתרונות רבים לשימוש בטיח תרמי. העיקרי שבהם הוא רמה גבוהה של בידוד איכותי במחיר משתלם. טיח תרמי של  קבוצת א.צ. שיווק והפצה, בעל תקן ישראלי ובעל תו ירוק, שומר על רמת בידוד גבוהה גם בתנאים תרמיים קיצוניים, מונע היווצרות עיבוי ועובש, מתאים לשימוש פנימי וחיצוני בכל סוגי המבנים. פנו אלינו למידע נוסף!