לשיחה עם נציג
תפריט
אם חשבתם שכבר ראיתם הכל, תחשבו שוב.
בימים אלו מתקרב לשלבי סיום פרויקט ייחודי המחבר בין נמל אשדוד הצפוני (החדש) לבין קו הרכבת.
קו הרכבת החדש עובר בתוואי תת קרקעי במנהרה פתוחה ומחבר את המסוף של הנמל החדש אל מסילת רכבת המטענים (הפועלת בחלקו הדרומי של נמל אשדוד) ואל רשת המסילות הארצית.
המנהרה בפרויקט היא מקורה, כאשר הקירוי התבצע בעיקרו באמצעות קירות סלאריים ובחלקים מסוימים באמצעות כלונסאות.
ואיפה אנחנו נכנסים לתמונה?
פני השטח בקירות הללו אינם חלקים ובמקומות מסוימים נדרש לבצע תיקוני בטון ולאחר מכן התזת בטון על כל הקירות.
מה המטרה ואיך עושים את זה?
תהליך העבודה כולל הכנסת מוטות פלדה אל הקירות, בכל פני השטח של הקיר שעליו תוכננה ההתזה.
על מנת לעגן את אלפי מוטות הפלדה, נעשה שימוש בעוגן אפוקסי HORSE HM500 – דבק אפוקסי להזרקה, המתאים במיוחד לעיגון קוצים ומוטות הברגה.
החומר נבחר לאחר שבדיקות השליפה של העוגן הראו תוצאות גבוהות אשר עונות על דרישות התכנון.
מדובר בשרף אפוקסי טיקסוטרופי דו רכיבי, ללא סטירן, רב תכליתי ומתקשה מהר:
* מתקשה מהר ומותאם למוטות מתוברגים ומוטות זיון
* מתאים לעיגון צידי ועליון
* ליישום בבטון סדוק ולא סדוק
* בעל חוזק ומודול אלסטיות גבוהים וקשיחות טובה
* עמיד בפני התיישנות החומר, לחות, חומצות ואלקליים
* בעל עמידות תרמית, סיסמית, ללא כוחות התפשטות
* אריזת תערובת בינוקולרית ישרה, עם אקדח איטום מיוחד ומערבל סטטי
שימושיו הנוספים של החומר כוללים:
* השתלת מוטות פלדה ואומים במבני בטון
* חיזוק לקביעת מסגרות של חיפויי מבנים
* עיגון לחיזוק מבנים וטפסנות
* קביעה וביסוס של מכונות וציוד
* חיבור עיגון עבור מבני פלדה ובטון
* חיזוק בעבודות שחזור כבישים, גשרים, ואגירת מים
* חיזוק עבור שלטי חוצות

 

מלבד העוגן האפוקסי, בפרויקט זה נבחרו פתרונות שיקום נוספים, אשר התאימו במיוחד לתנאי השטח, האתגרים, אילוצי התכנון וטווח הזמנים של הפרויקט:
1. ספיר 670 – חומר צמנטי לשיקום בטון בסביבה אגרסיבית ורגילה, חד רכיבי, קונסטרוקטיבי, טיקסוטרופי.
מתאים לדרישות תקן 1504-3 EN עבור דרגה R4 ובעל תו ירוק.
2.ספיר 672– חומר צמנטי לשיקום בטון קונסטרוקטיבי בשכבה דקה בסביבה אגרסיבית ורגילה, חד רכיבי, קונסטרוקטיבי, טיקסוטרופי.
מתאים לדרישות תקן 1504-3 EN עבור דרגה R3 ובעל תו ירוק.
3. ספיר 660 – שפכטל עדין לבטון, לשימוש לאחר יציקת הבטון במקומות אנכיים וע"ג בטון חשוף.
4. ספיר 350 – קומפאונד אפוקסי דו רכיבי לאיחוי סדקים בבטון, בעל צמיגות נמוכה.
5. COLOR PA– מערכת הגנה על בטון בסביבה אגרסיבית, על בסיס אקרילט טהור.
יזם: רכבת ונמלי ישראל
קבלן: צמנטכל סולל בונה
קונסטרוקטור: שמיר פוזנר בראון מהנדסים

———————

לחצו למעבר לקטלוג שיקום תיקון בטון.

מעוניינים במידע נוסף על שיקום? יש לכם שאלה? השאירו לנו פנייה ונשמח לסייע!