לשיחה עם נציג
תפריט

זה לא משנה אם תקראו לזה גגות סולאריים או גגות צהובים, בסופו של דבר שניהם למעשה גגות ירוקים!

 

הרצון והיכולת לקחת את הקיים וליצור ממנו משהו חדש שישרת אותנו בחיי היום יום שלנו, קיימים אצלנו משחר ההיסטוריה.

באופן לא מפתיע, הקדמה הטכנולוגית לא פסחה על תהליכי ייצור האנרגיה ובשנים האחרונות החל שימוש במערכות מתקדמות אשר מאפשרות להשתמש באנרגיה מתחדשת. למה הכוונה?

אם נסתכל כמה עשורים אחורה, ייצור אנרגיה (וחשמל) התאפשר בתחנות כוח בלבד והתבסס בעיקר על שימוש בדלקים פוסילים.

שני אלו נחשבים לתהליכים פולטי זיהום אשר מזיקים לסביבה. הבשורה החדשה בתחום הגיעה כאשר נמצאה הדרך לרתום את קרני השמש כמקור טבעי ליצירת אנרגיה.

 

קרני השמש כמקור לחשמל זמין

רתימת קרני השמש ליצירת אנרגיה מתאפשרת באמצעות מערכת של פאנלים סולריים הקולטים את אנרגיית השמש והופכים אותה למקור נקי, טבעי וזמין של חשמל.

בתחילת הדרך, ניתן היה לראות שטחים גדולים ופתוחים בהם מותקנות מערכת סולאריות שכאלה, באמצעותן נקלטו קרני השמש והומרו לחשמל ואנרגיה.

עם השנים, הבינו כי ניתן "לצמצם" את המרחק בין השטחים בהן האנרגיה מיוצרת (לרוב שטחים פתוחים) לבין השטח בו אנרגיה זו מנוצלת, המרחב העירוני.

ולמי זה משתלם? בראש ובראשונה, לסביבה. ייצור אנרגיה ממקורות טבעיים מצמצם משמעותית את פליטת זיהום האוויר בתהליכי ייצור אנרגיה מלאכותיים.

כמו כן, העברת המערכות הוולטאיות למרחב העירוני משאירה את השטחים הפתוחים פנויים ונגישים ומפחית את הזיהום הכרוך בהנגשת החשמל מהמרחבים המרוחקים מהעיר לתוכו.

שנית, זה מוביל גם לחיסכון עבור חברת החשמל, כאשר כיום המדינה מעודדת מעבר לשימוש באנרגיה סולארית וטבעית.

מכאן, הדרך להתקנת המערכות הסולאריות על גגות המבנים בערים הייתה קצרה. מבט עילי על מדינת ישראל יראה עשרות מבנים עליהם מותקנים פאנלים סולאריים, בין אם מדובר במוסדות ציבוריים, מוסדות חינוכיים, בניינים רבי קומה ועוד.

כפועל יוצא מכך, גג המבנה קיבל תפקיד נוסף וכמו בכל תפקיד חדש, יש לוודא כי הבסיס הוא חזק.

 

בסיס חזק ועמיד הוא המפתח להצלחה | גג צהוב 

 

התקנת מערכות פואו-וולטאיות על גבי גגות המבנים מצריכה יישום של מערכת איטום לגג, אשר תעמוד בעומסים הצפויים להיות על הגג, תספק הגנה ואיטום מלאים ותעניק לגג ולמבנה קיים ארוך.

אין להקל ראש בחשיבותה של מערכת האיטום, שכן היא הבסיס עליו מסתמכת התקנה של האלמנטים השונים על הגג.

השיטה הנפוצה כיום לאיטום הגגות היא באמצעות יריעות ביטומניות, כאשר תהליך האיטום כולל יישום של פריימר ביטומני, זפת חם (מסוג 105/25) ויישום של היריעות הביטומניות בשכבה אחת או בשתי שכבות (בהתאם לתכנון מערכת האיטום הספציפית של הגג).

שיטה נוספת, מוצלחת באותה במדיה כמו היריעות ביטומניות, הינה איטום באמצעות מערכת פוליאוריאה מסוג TECNOCOAT P-2049 של חברת TECNOPOL הספרדית.

מדובר בממברנה מפוליאוריאה טהורה, מוצקה, חזקה וגמישה המתאימה לציפוי ולאיטום והגנה כנגד מים.

איטום הגג באמצעות מערכת הפוליאוריאה אף מקצר את שלבי העבודה, הכולל פשוט מריחת פריימר אפוקסי ועליו מריחת חומר האיטום והציפוי.

לרוב, לאחר יישום מערכת האיטום, מומלץ ליישם שכבת הלבנה עליונה המסייעת בהפחתת הקרינה הנקלטת על הגג וכתוצאה מכך, מפחיתה את התחממות הגג והמבנה ומקטינה את עומסי החום שאנו חווים על בסיס קבוע.

מידע נוסף על הלבנת הגג ויתרונותיו ניתן למצוא במאמר "גגות צבעוניים | מהו גג לבן?"

 

גג צהוב על בניין א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבנייה

הגג הצהוב של א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה

 

איכויות ירוקות לסביבה

TECNOCOAT P-2049 מאושר לשימוש במי שתיה והינו בעל תו ירוק בינלאומי.

בימים אלו, המוצר אף קיבל תו EPD. הפתרון אינו פולט חומרים מזהמים לסביבה לאחר היישום, אינו מכיל תרכובות הפוגעות בשכבת האיזון ואינו מכיל VOC.

ככזה, הוא אידיאלי ליישום בבניה ירוקה ומעניק ניקוד תקן ה-LEED ולפי ת"י 5281 לבנייה ירוקה.

למידע נוסף על המערכות, על דרכי היישום ועל היתרונות של הגג הצהוב, מוזמנים לפנות לצוות שלנו בטלפון 08-9150190 או להשאיר פנייה בלשונית צור קשר.