לשיחה עם נציג
תפריט

מחלף קריית משה בירושלים מחבר את כביש בגין ושדרות יצחק רבין סמוך לקריית הלאום, ונמנה עם המחלפים הסואנים בארץ.

המחלף עשוי מבטון אשר נתון לעומסים גדולים, חשוף לגשמים ולסביבה אגרסיבית בשל גזי פליטה מכמויות אדירות של רכבים הנוסעים בו, ולעיתים קרובות אף עומדים בשל פקקי התנועה הרבים.

להגן ולשמר מחלף עמוס

קורוזיה הינה אחד הגורמים העיקריים לתחילת ההתדרדרות של מבנה

הסדיקה מתחילה בדרך כלל בקורוזיה בברזלי הזיון כתוצאה מעומס יתר, שיטפונות, שריפה, רעידת אדמה או חשיפה לסביבה אגרסיבית. תהליכי קורוזיה מובילים להתנפחות ברזל הזיון ודחיקת הבטון לצדדים, מערערים את יציבות הבטון, ובכך נוצר נזק הפוגע ופוגם בחוזקו של המבנה.

הבטון אומנם מגן על ברזלי הזיון בפני קורוזיה (ובלבד שהבטון ללא סדקים), אבל כולנו מכירים את המצב בשטח – בפועל קשה מאוד לצקת קונסטרוקציות גדולות העשויות מבטון, ובמקרה של מחלפים יש להוסיף גם את התנודות המופעלות על הגשרים מכל כלי הרכב.

מצב זה גורם לסדקים בבטון, משם לקורוזיה, ולבסוף גם להיחלשות המבנה ולפגיעה בחוסנו.

עקב כך, עיריית ירושלים בשיתוף מוריה החברה לפיתוח ירושלים, החליטו למגן את הבטון של המחלף.

איך ניתן להגן על הבטון בפועל?

בהיעדר תקינה ישראלית לשיקום והגנה על הבטון, אימצנו את התקן האירופאי הבינלאומי EN-1504 והחלטנו לפעול על פיו בכל הקשור להגנה על הבטון ושיקומו.

התקן מתייחס להשפעת הסביבה על המבנה ומהן הפעולות הנדרשות להגן עליו – החל מברזלי הזיון, ועד להגנה על המעטפת החיצונית של המבנה.

ההצלחה של יישום חומרים תלויה ברובה בהכנות שטח איכותיות ותקינות

בראש ובראשונה, כמו בכל פרויקט – מבצעים הכנות שטח, מיפוי וסימון אזורי התיקון, סיתות בטון רופף, וניקוי מכאני של מוטות הזיון.

להגנה על ברזלי הזיון בפני קורוזיה נעשה שימוש בספיר 690, שיושם על ידי מריחת החומר עם מבשרת על ברזלי הזיון.

החומר מכיל מעכב קורוזיה, אטום למים וכלורידים, בעל חוזק מכאני גבוה ונדבק היטב לבטון ולפלדה. בעל תו ירוק (מעניק ניקוד לפי תקן 5281 לבנייה ירוקה).

לעבודות שיקום ותיקון הבטון בגשרים נעשה שימוש בספיר 670, שהוא חומר קונסטרוקטיבי, חד רכיבי, טיקסוטרופי, המתאים לסביבה אגרסיבית וניתן ליישום בעוביים גדולים בשכבה אחת. מתאים לתקן האירופאי EN 3-1504 סיווג R4 ובעל תו ירוק (מעניק ניקוד לפי תקן 5281 לבנייה ירוקה).

מערכת הגנה לבטון – חובה עפ"י התקן

ע"פ התקן האירופאי לשיקום בטון EN 3-1504, יישום מערכות הגנה לבטון לאחר שיקום הבטון היא חובה.

המחלף נצבע עם חומר מיוחד – COLOR PA, מבית חברת REMMERS הגרמנית.

מדובר בצבע אקרילי טהור ואיכותי להגנה על בטון. המערכת בעלת עמידות בסביבה אגרסיבית העומדת בתקן האירופאי EN 1504-2, ומותאמת ליישום בשילוב עם חומרי השיקום השונים בסל המוצרים של א.צ.

יזם: מוריה חברה לפיתוח ירושלים בע"מ
קבלן: יעקב י. עבודות עפר בע"מ
קונסטרוקטור: החברה הכלכלית
ספק חומרים וליווי טכני: א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה

אנחנו בחברת א.צ. שמחים לקחת חלק בבניית הארץ, ולעזור לתושבי ירושלים וכל משתמשי המחלף להיות רגועים בנסיעה עליו ובקרבתו, בידיעה שחוזקו ועמידותו טופלו ובוטחו לשנים רבות קדימה.

מעוניינים לשמוע עוד על מערכות לתיקון ושיקום בטון? רוצים להתייעץ בכל נושא אחר? צאו איתנו קשר ונשמח לעזור.