לשיחה עם נציג
תפריט

מוצרים מתקדמים לתשתיות

בעולם הבנייה, התשתית היא הדבר המרכזי והעיקרי ביותר שיש. למעשה, תשתית חזקה ואיכותית הנה חיונית כדי להחזיק באופן פיזי את כל המבנה המוקם על גבי התשתית עצמה. מכיוון שענף הבנייה הוא גדול ומגוון במיוחד, יש צורך ביסוד של תשתיות חזקות במגוון סוגי בניה כמו מבנים תעשייתיים גדולים, פרויקטים של בנייני מגורים ואף תשתיות של שטחים גדולים במיוחד כמו כבישים, מנהרות וגשרים.

את בניית יסודות התשתיות ניתן ליישם באמצעות שימוש בחומרים ומוצרים מתקדמים לתשתיות, שיעניקו חוזק ועמידות גבוהה במיוחד לבניית תשתית חזקה ואיכותית למשך זמן ממושך. תשתית שכזו מוכרחה להחזיק מעמד בפני כל שינוי סביבתי התלוי בגורמים שונים כמו מזג אוויר, מים, רוח, אבק, עומס כבד ועוד שלל גורמים נוספים.

תשתיות כבישים וגשרים

בכל רחבי הארץ ניתן לראות שטחים גדולים ומרווחיים של כבישים הכוללים מחלפים, גשרים, מנהרות ונתיבים מרווחים של אפילו ארבעה נתיבי נסיעה לכל כיוון. מכיוון שבכל יום עוברות מאות אלפי ולפעמים מיליוני מכוניות על כבישים אלו, התשתית שלהם צריכה להיות חזקה ועמידה כמה שיותר.

תשתיות אלו מונחות על גבי הקרקע החשופה, ולכן הן חשופות הרבה יותר לשינויים כתוצאה מאקלים והסביבה. אם לדוגמה ישנם ימים ארוכים בהם יש גשם שוטף עם משקעים בכמות גבוהה, משקעים אלו מחלחלים לעומק האדמה ועלולים ליצור שינויים מהותיים בקרקע וכך גם ביסודות התשתיות של הכבישים.

משום כך, חשוב להשתמש במוצרי תשתית מתקדמים ואיכותיים לביסוס עמידות וחוזק הכבישים עליהם המכוניות נוסעות בכל יום ובכל מזג אוויר.

תשתיות מבנים ודירות

לכולם יש את השאיפה לרכוש דירה או נכס שתהיה בבעלותנו, לשם כך אנו חוסכים במשך זמן רב כדי לקנות את הדירה המיוחלת. תחום הנדל"ן בארץ נמצא במגמת עלייה כבר מספר שנים, ובהתאם לביקוש של הדירות כך ההיצע הולך וגדל בהתאם. תחום הבנייה של בתים ודירות הוא אחד מהתחומים המפוקחים ביותר, בכל פרויקט בנייה ניתן למצוא מהנדס מקצועי המשמש כמפקח בנייה על כל האתר.

בין תחומי הפיקוח הקפדניים ביותר הוא הנושא של התשתיות של המבנה. התשתיות של מערכות בניינים כוללות מספר של דברים שונים כמו ביוב, חשמל, מים, מערכות מיזוג, תקשורת ועוד. אך כדי שכל אלו יתקיימו, יש צורך להתחיל עם התשתית העיקרית עליה כל שלד המבנה מוצב. לרוב נהוג לבנות את השלד מיציקות בטון הנחשבות לחזקות ואיכותיות במיוחד, ובהן ניתן לשלב חומרים נוספים, כגון מוספים לבטון, לצורך חיזוק נוסף כמו ברזלים, צינורות ועוד.

סוגי מוצרים לבניית תשתיות

כפי שהוזכר, הבסיס ההתחלתי של מבנים שונים נעשה באמצעות יישום של יציקות העשויות בטון. הבטון נחשב לחומר גלם חזק במיוחד ולכן הוא משמש כמבנה השלד העיקרי עליו יוקם המבנה. כדי להעניק חוזק נוסף לבטון, יש להשתמש במוצרים איטום וחיזוק המיועדים לבטון כמו חומר איטום גבישי כדוגמת מוצרי פנטרון. חומר זה מיושם על גבי יציקת הבטון, חודר מבעד לסדקים ונקבוביות הקיימות באופן טבעי בבטון ומעניק מבנה גבישי בלתי מסיס ועמיד בפני פגעים שונים.

מוצר נוסף ואיכותי המשמש כחומר איטום חזק ועמיד הינו יריעת איטום. יריעה זו נפרשת על גבי משטחי תשתית גדולים כמו כבישים, מנהרות, גשרים ומשטחי אספלט שונים. היריעה מעניקה שכבת איטום חזקה במיוחד נוסף לתשתית הבסיסית של הכביש, כך שהיא מעניקה שכבת הפרדה מצוינת בין הקרקע החשופה והתשתית הקיימת שהוקמה. בדרך הזו יריעת האיטום משמשת כחוצץ בין שינויי הקרקע המתרחשים מתחת לפני השטח, ובין התשתית עצמה שנשמרת איכותית ויציבה וכמובן גם בטיחותית.