לשיחה עם נציג
תפריט

מהי סביבה אגרסיבית ואיך היא משפיעה על הבטון? כיצד נוכל להגן על הבטון בסביבה שכזו? האם יש צורך ביישום מערכות הגנה לבטון והאם יש תקן שמחייב יישום שלהן? אם כן, מה הוא מגדיר?

על כל זאת ועוד, נענה במאמר הבא.

מהן ההשפעות של סביבה אגרסיבית על הבטון?

 

מערכות ציפוי והגנה על מבני בטון

 

מבני בטון מושפעים באופן תמידי מהסביבה שלהם. בין אם מדובר במפגעי סביבה ואקלים, בפגיעות מכאניות או כימיות, ובין אם מדובר בבלאי טבעי – כל מבנה באשר הוא מושפע ממפגעים הפוגעים בחוזק ובעמידות הבטון.

מבני מגורים, ציבור או תעשייה, גשרים, מתקני טיהור שפכים, מאגרי בוצה, חניונים, מנהרות ועוד – לכולם דרגות חשיפה שונות של הבטון )כמפורט בתקן הישראלי (118 ומושפעים מפליטות גז ממכוניות, פיח ממזהמים תעשייתיים, מלחים (בסביבה ימית), אוויר, חדירות מים, חומציות וכדומה.

אז איך נגן על הבטון במקרים כאלו?

MC COLOR – חלופה איכותית וכלכלית לקיים כיום בשוק הישראלי בתחום שיקום והגנה על הבטון

 

מערכות ציפוי והגנה על מבני בטון

 

בהיעדר תקינה ישראלית לשיקום והגנה על הבטון, אימצנו את התקן האירופאי הבינלאומי 1504 EN והחלטנו לפעול על פיו בכל הקשור להגנה על הבטון ושיקומו.

התקן מתייחס להשפעת הסביבה על המבנה ומהן הפעולות הנדרשות להגן עליו – החל מברזלי הזיון ועד להגנה על המעטפת החיצונית של המבנה.

מערכת COLOR MC מבית MC הגרמנית, הינה מערכת הגנה לבטון העומדת בתקן האירופאי 1504-2 ,EN המותאמת ליישום בשילוב עם חומרי השיקום שאנו מספקים. המערכת מורכבת מתכונות פיזיקליות שונות המגנות על מבני הבטון, ביניהם גישור על סדקים, פיגמנטרציה, הגנה מפני גרפיטי, עמידות בתנאי סביבה אגרסיביים ועוד.

ע"פ התקן האירופאי לשיקום בטון 1504-2) ,(EN יישום מערכות הגנה לבטון לאחר שיקום הבטון היא חובה.

אם כך, מה היתרונות בשימוש במערכת MC COLOR?

כמה נקודות חשובות על המערכת –

  • משמשת כגמר אחרון למבני בטון לטובת הגנה והארכת אורך הקיים של המבנה
  • עמידה בפני ,UV טמפרטורות גבוהות, קרה ומלחים ממיסי קרח
  • מספקת הגנה מונעת על בטון כתשתית חיצונית החשופה לבליה
  • מתאימה ליישום בגשרים, מנהרות, תעשיה, קרבה לים, מבני ציבור וכו'
  • אינה דליקה בהתאם לתקן 13501-1 EN
  • ניתנת ליישם במריחה (רולר או מברשת) או התזה רגילה

 

מערכות ציפוי והגנה על מבני בטון COLOR MC

מערכת מוצרי COLOR MC נולדה כשילוב של טכנולוגיות מתקדמות עם עשרות שנים של ניסיון. היא מעניקה ציפויים וגימורים דקורטיביים בשילוב תכונות פונקציונאליות נדרשות.

למשל, סדרת MC COLOR PROOF מעניקה אימפרגנציה שקופה להגנה על הבטון, בסדרת MC COLOR FLAIR ישנם ציפויים מגוונים המגנים על הבטון ודוחים לכלוך, וסדרת MC COLOR FLEX מכילה ציפויים מגוונים וגמישים, בעלי יכולת גישור על סדקים. לכל אחד מהמוצרים ישנם תכונות ומאפיינים טכניים שונים המתאימים ליישומים מגוונים. לנתונים הטכניים של מערכות המוצרים, ניתן להיכנס לקטלוג מערכות שיקום, הגנה וחיזוק מבנים.

לייעוץ, הכוונה ומידע נוסף ניתן להשאיר פרטים בלשונית הבאה, ונציג יחזור אליכם בהקדם.

 

קראו גם על: חומרי בנייה