לשיחה עם נציג
תפריט

עולם הבניה מציע אינספור טרנדים מיוחדים ויפים של ציפויי קיר חיצוני של הבית למראה מעוצב ומושך יותר. מכיוון שמדובר על קירות חיצוניים, יש צורך ליישם ציפוי עמיד וחזק המאפשר הגנה על קירות הבית.

בין האפשרויות הפופולריות בשנים האחרונות ניתן למנות את השליכט \ טיח המינרלי הצבעוני אשר מחזיק בתכונות כגון אטימות למים, עמידות לתנאי מזג אוויר, גמישות המאפשרת גישור סדקים ונשימות, שכבת גימור דקורטיבית בשלל גוונים.

מהם היתרונות של טיח צבעוני

קיימים שני סוגים של ציפוי צבעוני- שליכט אקרילי צבעוני וטיח מינרלי צבעוני, כאשר ההבדלים העיקריים ביניהם הם החומרים מהם הם מיוצרים. השליכט האקרילי מיוצר מחומרים פולימריים בעוד שהטיח המינרלי מיוצר מחומרים טבעיים, ירוקים וידידותיים לסביבה.

הטיח המינרלי הצבעוני עשוי מצמנט, סיד, חולות סיליקה וקלציום, פיגמנטים מינרליים ומוספים מיוחדים. תכונות הטיח מאפשרות לקירות "לנשום”, דבר אשר מפחית את כליאת הלחות והאדים בקירות אך מנגד מבטיח איטום מפני חדירת מים.

חברתנו משווקת טיח מינרלי מונורקס ( Monorex ) מבית המותג הצרפתי Parex. הוא מיועד לציפוי קירות חיצוניים ומיושם בשכבה אחת בלבד – טיח, צבע ודקורציה- 4 שכבות במוצר אחד. ללא צורך כלל בשימוש בטייחים שחורים.

המונורקס למעשה חוסך בשעות עבודה ובחומרים בשל העובדה הפשוטה שאין צורך ליישם את ארבעת השכבות אותן צריך ליישם בשיטה המסורתית- הרבצה צמנטית, טיח מיישר, איטום ושליכט. כאשר משתמשים במונורקס, ניתן ליישם שכבה אחת בלבד, בעובי הרצוי, אשר משמשת גם כשכבת גימור דקורטיבית.

יתרון משמעותי נוסף הנו כושר עמידות גבוה במיוחד וכך גם הגנה מפני חדירת מים ורטיבות אל תוך הקירות והמבנה. החל מיישום של עובי 1 ס"מ המונורקס גם אוטם! כלומר, הוא עמיד בפני מפגעי האקלים הישראלי.

כמו כן, הטיח המינרלי מונע היווצרות של סדקים וחריצים בקירות כתוצאה מתזוזות טבעיות של הקרקע עליה מוצב המבנה. נוסף על יתרון העמידות והחוזק.

המונורקס מגיע ב- 48 צבעים סטנדרטים, ישנן 4 אפשריות גימור דקורטיבי ואפשרות לשילוב צבעים. מכל גוון צבע ניתן להגיע לתתי גוונים, כאשר מקבלים מספר גוונים בהתאם לסוג הגימור והטקסטורה בהם בוחרים.

למרות שהטיח המינרלי מיועד ליישום על גבי קירות חיצוניים בעיקר, אין מניעה משימוש בו גם בקירות פנימיים בבית. היתרון המשמעותי של הטיח המינרלי הוא מתן חוזק ועמידות גבוהה לקירות.

לטיח המינרלי יש גם יתרון מבחינה ויזואלית, כיוון שהוא מטשטש מראה של פגמים ובעיות בקירות כמו חריצים וסדקים שפוגעים בנראות החיצונית של הבית, הוא מעניק מראה של ציפוי מיוחד בעל טקסטורה המזכירה אבן, כך שמדובר על ציפוי דקורטיבי ויפה המחליף בקלות את החיפויים האחרים.

מונורקס- משחק של מרקמים וצבעים

הטיח המינרלי הצבעוני (מונורקס) מאפשר ליצור אפקטים מיוחדים וטקסטורות מעניינות על גבי הקירות, זאת באמצעות בחירת עובי הגרגירים שנמצאים בתערובת של השליכט.

למשל, ניתן לבחור שליכט העשוי מגרגירים עבים של כמה מ"מ, כך שהטקסטורה של החיפוי תראה גסה ובולטת יותר אך גם תעניק הגנה גבוהה יותר לקיר מבחינת רטיבות ונזקי מזג אוויר.

אופן הכנת הטיח- יחס מים: 6.5-.7.5 ליטר לכל שק של 30 ק"ג, יש לערבב את השליכט במערבל מכני במשך 5 דקות.

קבוצת א.צ. מספקת מפרט ביצוע מפורט לעבודה עם טיח מינרלי הכולל סוגי כלים לשימוש, סוגי תשתית והכנות נדרשות, טכניקות יישום, דגשים וטיפים ובכל שלב חברתנו תספק, לפי בקשה, מידע וסיוע בנוגע לשימוש במוצר.