לשיחה עם נציג
תפריט

הבניין של קרקול

 

חברת קרקול העולמית (KERAKOLL) מציעה חבילה מקיפה של חומרים ושירותים של "בניה ירוקה", כאשר החזון שלה הוא לבנות מבנים בריאים וידידותיים לסביבה ולשוהים במבנה. החברה שמה לה למטרה להשתמש בחומרים ומערכות אשר יהיו בריאים למיישמי העבודה, לשוהים במבנה ובעיקר לסביבה ולטבע. החברה מחזיקה בפילוסופיה ירוקה אשר מתארת במפורט את האג'נדה הירוקה שלה, יש לה דירוג ירוק אותו היא מעניקה לכלל מוצריה תוך התייחסות להשפעת החומרים על הסביבה, היא מחזיקה הצהרות EPD למוצריה ודוגלת בקיימות ואחריות סביבתית.

עד כמה מקיפה המטרה שלה לבניית עולם ירוק יותר ? מלבד הפילוסופיה הירוקה של החברה ושאר פועלה, היא גם מהווה דוגמא ליישום ה"אני מאמין" שלה. חברת KERAKOLL תכננה ובנתה את משרדיה בצורה ירוקה עד לפרטים הפרטים הקטנים ביותר. איך היא עשתה את זה?

 

חיסכון באנרגיה

 

איך חוסכים באנרגיה? מפחיתים את הצורך בשימוש במיזוג אוויר (לחום או לקור), מתכננים תנועת אויר מיטבית במבנה ומפחיתים שימוש בחשמל. איך קרקול עושה את זה?

 

* קירות המבנה של קרקול עשויים מבלוק תרמי המבודד חום

* זכוכיות בידוד תרמיות מחזירות קרינה ומפזרות את האור בתוך המבנה

* גג המבנה עשוי מציפוי בטכנולוגיה חדשנית של KEREKOLL המחזיר קרינת שמש ופולט חום, ומבטיח באופן טבעי פחות חימום של החלל שבפנים

* על המבנה מותקנים פאנלים הקולטים את קרני השמש ומייצרים עד 16 קילוואט של אנרגיה

* שימוש בחיישנים הבודקים את רמות האור הפנימיות (ומתריעות על הצורך בהשלמת אור מלאכותי במקרה הצורך)

* התקנת 9 גששים גיאותרמיים בעומק 100 מטר באדמה אשר מספקים את דרישות החימום למבנה הן בקיץ והן בחורף ביעילות אנרגטית גבוהה.

 

 

שמירה על הסביבה

 

לאלמנטים החיצוניים והפנימיים של קירות המבנה, לריצוף ולאיטום, קרקול השתמשה בחומרים בלעדיים שלה- חומרים נושמים וטבעיים, בעלי פליטה מופחתת. ואיך זה נראה במספרים?

 

מתוך 372 טון של חומר ששימש לבניית המבנה-
* 127 טון היה מחומרים ממוחזרים

* 255 טון היה מחומרים מקומיים (ייצור מקומי)

* 314 טון מהחומרים ניתנים למחזור בסוף מחזור החיים שלהם

* 58,695 ק"ג של מוצרים על בסיס אורגני

 

בנוסף לכך, תכנון מערכת המים מאפשר איסוף של מי הגשמים ושימוש חוזר בהם להשקיה ומילוי מיכלי קירור ביו-אקלימיים, ישנה מערכת לבקרת מפלס מים וחדירה איטית של מים עיליים לקרקע, טיפול במי שפכים ושירותים תוך חיסכון של 30% בשימוש במים ושימוש במערכות לשליטה על האקלים והתאורה הטבעית במבנה.

 

שמירה על הבריאות

 

בשנים האחרונות מדברים יותר ויותר על תסמונת הבניין החולה. ה"תסמונת" מקשרת למעשה בין בריאות האדם לבין חומרי הבניה אשר משתמשים בהם לבניית המבנה. ארגון הבריאות העולמי אף מעריך כי 20% מהעולם המערבי סובל מהשפעות בריאותיות חמורות, אשר מתבטאת בגירויים למיניהם, כאבי ראש, בחילות, קשיי נשימה ועוד. כיצד זה קשור לחומרי הבניה?

 

ענף הבניה מצריך שימוש בחומרי בניה רבים ומגוונים למטרות שונות, לאלמנטים שונים ובנפחי שימוש שונים. שימוש בחומרי בניה באיכות נמוכה, שמקורם כימי, חומרים אשר פולטים גזי חממה לאוויר או שאינם "נושמים" ועוד, יובילו עם הזמן להשפעות חמורות על בריאותו של השוהה במבנה. בנוסף לכך, שימוש בחומרי בניה שכאלו עלול להוביל להתפתחות עובש ופטריות, כמו גם שימוש במערכות אוורור ומיזוג לקויות.

 

הבניה הירוקה למעשה מבקשת למנוע את התסמונת הזו, על ידי שימוש מלכתחילה בחומרי בניה ידידותיים לסביבה המפחיתים את ריכוז המזהמים הנמצאים באוויר ובסביבה הפנימית והחיצונית של המבנה. למשל במבניה, קרקול משתמשת בחומרים להם יש פליטת תרכובות אורגניות נדיפות (VOC) אשר מבטיחות סביבת עבודה בריאה.