לשיחה עם נציג
תפריט
אם נסתכל כמה עשורים אחורה, לגגות העירוניים היה שימוש אחד ידוע וקבוע – המקום בו מניחים את דודי השמש. אך מה אם היינו אומרים לכם שלגגות יש שימושים פוטנציאליים רבים שמעולם אפילו לא חשבתם עליהם? מה אם היינו אומרים לכם שבאמצעות הגגות העירוניים נוכל לשמור על הסביבה ולהתמודד עם אתגרים אקולוגיים וסביבתיים שפוקדים אותנו?

 

זה הופך לגרוע יותר משנה לשנה. אירועי הגשם קיצוניים, חום ששובר שיאים והופך את המחייה בעיר לבלתי אפשרית בחודשי הקיץ, יערות ושטחים פתוחים שמצטמצמים בעקבות תהליכי בניה מואצים וזיהום אוויר שמוביל להשלכות בריאותיות קשות.

משבר האקלים של המאה ה-21 נמצא בכותרות כבר שנים. מומחי מטרולוגיה רבים מזהירים אותנו מההשלכות הנוכחיות והעתידיות שלו, ומדינות רבות בעולם כמו גם בישראל, מנסות למצוא את הדרך להתמודד עם משבר האקלים ולצמצם את ההשפעה שלו עלינו.

 

רשויות בעולם בכלל ובישראל בפרט מתמודדות עם מספר אתגרים עיקריים במרחב העירוני.

ביניהם, ניתן למנות זיהום אוויר, בעיית הטיפול במי נגר מצטברים, עומסי חום כבדים (המכונים בשפה המקצועית "איי חום עירוניים"), צריכת אנרגיה עולה והעדר שטחים פתוחים וירוקים.

העיקרון המנחה אותנו במציאת הדרכים להתמודדות עם אתגרים אלו הוא שימוש בנכסים קיימים בדרכים יצירתיות ואחרות. למה הכוונה? קחו לדוגמא את הגגות העירוניים. תהליך העיור בא "על חשבון" שטחים פתוחים, אך בכל מבנה שקם במרחב העירוני קיים גם גג.

גג שמהווה פוטנציאל לצמצום השפעות משבר האקלים.

 

גגות עירוניים או גגות צבעוניים?

אם יש שטח בישראל שאינו מנוצל כראוי, אלו הם הגגות העירוניים. אך לא עוד! באמצעות הגגות ניתן לחסוך באנרגיה, לטפל בבעיית מי הנגר, להוריד את הטמפ' הגבוהה בעיר, לצמצם את רמת זיהום האוויר ולהגדיל את השטחים הירוקים והפתוחים בתוך המרחב העירוני. איך?

 

הכירו את הגגות הצבעוניים – חמישה סוגי גגות, כאשר לכל גג יש "צבע" משלו בהתאם לתכונות וליתרונות הסביבתיים שלו. מהם ה"צבעים" ?

 

  • גג לבן


    גגות המצופים בשכבה לבנה ורפלקטיבית – המחזירה את קרני השמש ומפחיתה את התחממות המבנה. את ההלבנה יש לבצע עם חומר בעל SRI (מקדם החזר קרני שמש) גבוה, כדוגמת TECNOTOP 2C, אשר הינו בעל מקדם SRI 0.81!

    מה היתרון הסביבתי שביישום גג לבן?
    שכבת ההלבנה מפחיתה את התחממות המבנה וכתוצאה מכך מורידה את הטמפ' בעיר (צמצום איי החום העירוניים) ומגנה על מערכת האיטום של הגג.

     

  • גג ירוק


    גגות עליהם מיושמת מערכת צמחייה וקרקע עם מערכות השקיה. גגות אלו הם מעין "גינה" על הגובה, וניתן לנצל אותם לפעילויות פנאי ובילוי למיניהן (במידה והגג מיועד להליכה ולאכלוס אנשים).

    מה היתרון הסביבתי שביישום גג ירוק?
    הצמחייה על הגג משחררת לאוויר חמצן (O2) ומסייעת בהפחתת זיהום האוויר, מסייעת בטיפול בבעיית מי הנגר, מסייע לבידוד המבנה ולצמצום איי החום העירוניים. כמו כן, גגות ירוקים נחשבים כשטחים פתוחים וירוקים לכל דבר.

     

  • גג חום


    גגות עליהם מיושמת מערכת קרקע טבעית אשר אינה זקוקה להשקיה מלאכותית (אלא רק למי גשם). הקרקע והאדמה מסייעות בהגדלת המגוון הביולוגי במרחב העירוני, בעקבות היותו של הגג מצע טבעי למיני חי שונים. כמו כן, הקרקע מהווה בסיס לשילוב גג צהוב עם הגג החום.

    מה היתרון הסביבתי שביישום גג חום?
    יתרונותיו של הגג החום זהים ליתרונות הגג הירוק, ומהווים מקור לצמצום איי חום עירוניים, בידוד המבנה, טיפול במי נגר, צמצום רמת זיהום האוויר ומהווה כשטח פתוח במרחב העירוני.

     

  • גג כחול


    גגות עליהם מותקנת מערכת להשהיית מי נגר המסייעת בהפחתת העומס ובמניעת קריסה של מערכות הניקוז והביוב העירוניות. בגג כחול מותקנת מערכת הכוללת יישום ספוג, אשר משהה ומשחרר באופן מבוקר את מי הנגר אל המערכות העירוניות ובכך מונע את הצפתן בימים בהם ישנם אירועי גשם קיצוניים.

    מה היתרון הסביבתי שביישום גג כחול?
    מלבד העובדה שמניעת קריסת מערכות הניקוז העירוניות תחסוך מילוני שקלים בשנה לרשויות, יישום גג כחול מאפשר לצמצם את איי החום העירוניים ומסייע בבידוד גג המבנה. שילוב של גג זה עם גג חום או ירוק, יעניק לגג הכחול גם את התועלות הסביבתיות שלהם (כך למשל, מערכות הצמחייה והאדמה יהוו מסנן נוסף למי הנגר).

     

  • גג צהוב

    גגות עליהם מותקנת מערכת פוטו-וולטאית (PV) לקליטת ויצירת חשמל מקרני השמש. גג צהוב מיושם כבר במקומות רבים, על גגות מבנים ציבוריים, מחסנים, מפעלים ועוד. בשל החום הנקלט בגג בעקבות המערכת, מומלץ לשלב סוג גג ירוק, חום או לבן, כדי לאזן את הטמפ' ולייעל את ייצור האנרגיה.

    מה היתרון הסביבתי שביישום גג צהוב?
    מאפשר ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים ובכך חוסך בצריכת חשמל. שילוב עם סוגי גג אחרים יוסיף לכך גם את התועלות הסביבתיות של אותם גגות.

 

למידע נוסף על סוגי הגגות והמשמעויות של כל "צבע" גג, היכנסו לקטלוג הגגות הצבעוניים שלנו.

מערכות האיטום שבונות גגות צבעוניים

 

כל אחד מסוגי הגגות חייב להתבסס על מערכת איטום עמידה, המתאימה לכל "צבע" גג בהתאם לדרישות התכנוניות וההנדסיות שלו. כך לדוגמא, בגג צהוב יש לוודא מערכת איטום אשר עמידה דיה ותחזיק שנים רבות בהתחשב במערכות ה-PV המותקנות עליה, בגג כחול יש להשתמש במערכת איטום המסוגלת לעמוד בהצטברות מים רבים עליה (מומלץ ללא חפיות ותפרים) ובגגות ירוקים או חומים יש להשתמש במערכת איטום אשר תוכננה מראש לעמוד בעומסים הצפויים של מערכות הקרקע והצמחייה.

לכל סוג של מערכת איטום יש אופן יישום ייחודי לה. בקטלוג הגגות הצבעוניים, אנו מציגים את אופן היישום של כל סוג גג, עם השכבות הרלוונטיות והחומרים שבהם ניתן להשתמש, בין אם בוחרים ביריעות ביטומניות ובין אם בוחרים במערכת הפוליאוריאה.

 

השיטה הנפוצה בישראל לאיטום גגות היא ביריעות ביטומניות. כך, על ידי יישום מערכת איטום הבנוי משכבות שונות ניתן לקבל מערכת איטום חזקה ועמידה אשר מסוגלת להתמודד עם העומסים השונים הצפויים להיות עליה בכל סוג גג. יישום היריעות הביטומניות ייעשה בהתאם לת"י 1752, כאשר על היריעות לעמוד בת"י 1430.

 

מערכת איטום נוספת אשר ניתן ליישם על הגגות הצבעוניים, הינה מערכת מבוססת פוליאוריאה מבית חברת TECNOPOL הספרדית. מערכת זו הינה בעלת תקינה בינ"ל, בעלת תו ירוק, ומבוססת על שיטות מקובלות כדוגמת ה-NFRC וה-BBA. מערכת הפוליאוריאה יוצרת שכבת איטום אחידה, בעלת קיים ארוך, המתאימה לכל אחד מסוגי הגגות השונים.

 

אנו בא.צ. מאמינים שלגגות הצבעוניים פוטנציאל עצום להתמודד עם האתגרים הסביבתיים שמשבר האקלים מביא עלינו. לכן, אנו מספקים ומשווקים פתרונות איכותיים ועמידים שיובילו אותנו לדור הבא של הגגות העירוניים בישראל.

 

 

למידע נוסף על מערכות האיטום השונות, על סוגי ומאפייני הגגות הצבעוניים ועל דרכי היישום ניתן לפנות אלינו דרך עמוד צור קשר או בטלפון 08-9150190.